نقشه راه کسب و کار اینترنتی چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

نقشه راه کسب و کاراینترنتی ، یک نمودار تک صفحه‌ای است که به طور خلاصه هدف اصلی یک کسب و کار و استراتژی های دستیابی به رشد تجارت را به تصویر می کشد.
{
خواندن این مطلب حدود 3 زمان میبرد

همه ما ایده های خوبی برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود داریم، اما شک در موفقیت، باعث می شود که حتی یک قدم هم در آن مسیر برنداریم. البته، این شک منطقی هم می باشد؛ شما نمی دانید از کجا شروع کنید و به چه چیز هایی نیاز دارید؟ یک ماه بعد چه خواهید کرد؟ یکسال بعد چطور؟ و سایر سوالات شک برانگیز از این دسته.حال سوال اصلی این است، برای حذف این سوالات و نگرانی ها چه باید کرد؟

جواب ساده است؛ شما یک برنامه‌ی کامل نیاز دارید، یا در این خصوص، یک نقشه راه !

این مقاله را مطالعه کنید تا با نقشه راه کسب و کار اینترنتی و فواید آن در تجارت خود آشنا شوید.

نقشه راه کسب و کار اینترنتی چیست؟

نقشه راه (Business Roadmap) کسب و کار، یک نمودار تک صفحه‌ای است که به طور خلاصه هدف اصلی یک کسب و کار و استراتژی های دستیابی به رشد تجارت را به تصویر می کشد. این یک نمای کلی از سطح نهایی کل ایده ها و ابتکارات تجاری را ارائه می دهد، در حالی که وظایف، نقش ها و مسئولیت ها و مهلت های تعیین شده برای انجام کارها را در آن برجسته می کند.

نقشه راه، به شما کمک می کند تا فعالیت های هر یک از کارکنان، در بخشهای مختلف و چگونگی تبدیل شدن آنها به بخشی از برنامه بزرگتر را مدیریت کنید.

نقشه راه کسب و کار چه کمکی به ما می کند؟

نقشه راه، دقیقاً همان برنامه ریزی هدفمندانه‌ای است که شما برای راه اندازی کسب و کار، دریافت بازدید بیشتر، ایجاد لیست ایمیل و ایجاد محصولات خود به آن نیاز دارید!

یک نقشه راه، شامل مراحل انجام کار، لیست اعمال مورد نیاز برای پیشرفت، لیست منابع در اختیار، به علاوه‌ی اهداف مهمی است که شما قصد دارید تا یک بازه زمانی خاصی به آنها برسید. اینگونه شما می دانید با رشد کسب و کار خود باید بر روی چه چیزی تمرکز کنید، و می دانید برای دستیابی به آنها به چه ابزارهایی نیاز دارید.

به کمک نقشه راه کسب و کار، همه‌ی کار ها براساس یک ترتیب بخصوص و منظمی پیش می رود. اینگونه هیچ یک از مراحل مهم کسب و کار و تجارت شما فراموش نمی شود و احتمال موفقیت شما به طرز قابل توجهی افزایش می یابد.

چگونه یک نقشه راه کسب و کار اینترنتی ایجاد کنید؟

اکنون که با نقشه راه و منافع آن آشنا شدید، بیاید نحوه‌ی ایجاد یکی از آنها را باهم بررسی کنیم.

  1. ایده‌ی کلی کسب و کار خود را مشخص کنید. این باید مشخص کند که تجارت شما می خواهد به کجا برسد.
  2. ببینید که چگونه می خواهید برای مشتری هدف خود ارزش آفرینی کنید. و مطمئن شوید که با نقشه راه کسب و کار شما همسو باشد.
  3. با در نظر داشتن مشتری و ایده‌ی خود، اهدافتان را مشخص کنید. بعداً این اهداف برای پیگیری پیشرفت و تعیین عملکرد شما مورد استفاده قرار می گیرند.
  4. گام بعدی، تدوین استراتژی هایی است که بیانگر چگونگی دستیابی به اهداف تعریف شده‌یتان می باشد. این استراتژی ها را می توان به بخش های مختلفی تقسیم کرد که توسط تیم های جداگانه انجام شوند.
  5. تاکتیک های خود را بگونه‌ای توسعه دهید که با مشخص کردن اقدامات هر بخش یا تیم، استراتژی هایتان اعمال شوند. همزمان، روش هایی را برای سنجش موفقیت خود کشف کنید.
  6. براساس اطلاعات بالا، شما اکنون می توانید نقشه راه کسب و کار اینترنتی خود را توسعه دهید. به این منظور، میتوانید با یک الگوی Creately  قابل ویرایش بصورت آنلاین شروع کنید.
  7. از تیم خود دعوت به همکاری کنید. پس از تکمیل، نقشه راه کسب و کار اینترنتی خود را با بقیه تیم خود به اشتراک بگذارید. برای انتشار آنرا در فرمت های تصویری PND, SVG یا PDF بارگیری کنید.

کلام آخر

نقشه راه کسب و کار  شما، از ضروری ترین مراحل شروع یک تجارت موفق است، که به مسیر شغلی شما نظم و اطمینان خاطر می دهد. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده و به کسب و کارتان کمک کنند.

منابع:

https://creately.com/usage/business-roadmap-template

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *