اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا کدام اند؟

اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا کدام ها هستند؟

می خواهید بازدید بالاتری داشته باشید؟ ترافیک ارگانیک را با هدف بیشتری هدایت کنید؟ سپس از انجام این اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا خودداری کنید.
{
خواندن این مطلب حدود 8 زمان میبرد

در این مقاله می خواهیم به شما اشتباهات رایج وب سایت ها برای جلوگیری از نوشتن توضیحات متا را آموزش دهیم. کلاته نکات جالبی را برای شما عزیزان دارد با ما همراه باشید.

آیا می خواهید نرخ کلیک و بازدید بالاتری داشته باشید ، ترافیک ارگانیک را با هدف بیشتری هدایت کنید و تبدیلات را بهبود ببخشید؟ سپس از انجام این اشتباهات بزرگ توضیحات متا خودداری کنید. این مقاله را پس تا انتها مطالعه کنید.

آیا توضیحات متا هنوز در SEO مهم هستند؟

پاسخ آره است. اما شاید به دلایلی که در ابتدا فکر می کنید نیست.

از آنجا که هنوز به توضیحات متا نیاز دارید ، بهترین روشها اینجا وجود دارد که باید هنگام ایجاد آنها دنبال کنید.

مطمئناً می توانیم بگوییم توضیحات متا عامل مهمی در رتبه بندی محتوای شما در Google نیست ، اما اگر Bing برای شما یک موضوع تمرکزی باشد ، باید بگوییم از آنها پشتیبانی می کند و به آنها وزن بیشتری می دهد.

 سئو فقط مربوط به رتبه بندی نیست !

بهینه سازی موتور جستجو همچنین در مورد موارد زیر است:

  • ایجاد اقتدار.
  • جذب نگاه مخاطبان.
  • تعامل با مخاطبان هدف از طریق محتوای غنی از کلمات کلیدی.
  • القا برخی اقدامات توسط جستجوگران.

توضیحات متا هنوز هم بسیار مهم هستند زیرا بخش قابل توجهی از محتوای نمایش داده شده در نتایج موتور جستجو را تشکیل می دهند و یا به آن کمک می کنند.

وقتی به یک نتیجه جستجو نگاه می کنید ، چه چیزی می بینید؟

یک URL ، یک عنوان صفحه قابل کلیک به رنگ آبی و یک قطعه متن (گاهی اوقات توضیحات متایی که ایجاد کرده اید) ، که امیدواریم توضیحی در مورد آنچه خواهید دید / اگر کلیک کنید، ارائه می دهد.

عکس مربوطه

توضیحات متا هنوز فرصتی برای صاحبان سایت برای “تبلیغ” یک صفحه و یا درج دعوت به عمل مستقیماً در نتایج جستجو است.

توضیحات متا ممکن است شامل فراخوانی به صورت این گزینه ها باشد:

“برای یادگیری / خواندن / کشف موارد بیشتر کلیک کنید!” یا “برای خرید اکنون کلیک کنید!”

اگر وب سایت یک مشاغل محلی را مدیریت می کنید ، ممکن است بخواهید به کاربران خود دستور دهید “امروز با xxx-xxx-xxxx تماس بگیرند …”

با افزایش تعداد جستجوهای تلفن همراه ، این می تواند یک استراتژی مؤثر باشد.

اگر شخصی که از طریق تلفن جستجو می کند لیستی از نتایج جستجو را ببیند و شماره شما تنها شماره ای باشد که شامل تعدادی است که می توانند بدون نیاز به جستجوی بیشتر سریع تماس بگیرد ، شما به طور طبیعی شانس دریافت تماس را افزایش داده اید.

اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا

طبق یک مطالعه اخیر ، Google تصمیم دارد بازتوییت و جایگزین کردن توضیحات متا را به میزان ۷۰٪ در نتایج نمایش داده شده در دستگاههای تلفن همراه و با درصد کمی کمتر در رایانه های شخصی جایگزین کند.

با این حال ، این تکه های محتوای تولید شده توسط صاحبان سایت ، توسط اعتراف خود Google ، راهی عالی برای ارائه خلاصه ای از آنچه یک صفحه وب است ارائه می دهد.

و سپس Google قادر است و تصمیم خواهد گرفت که با این اطلاعات می خواهد چه کاری انجام دهد.

در ۳۰٪ از مواقع ، آنها از آنچه شما ایجاد کرده اید استفاده خواهند کرد ، بنابراین ایجاد بهترین توضیحات متا برای شما منطقی است.

اشتباه ۱: توضیحات متا که خیلی طولانی هستند

تنها فضای زیادی برای نتیجه جستجو وجود دارد ، مخصوصاً در دستگاه تلفن همراه.

نرخ بازگشت یا نرخ پرش یا Bounce Rate چیست و گوگل چگونه آن را محاسبه می کند؟

قانون کلی برای حداکثر طول توضیحات متا ۱۶۰ حرف برای دسک تاپ و ۱۲۰ برای تلفن همراه است.

توضیحات متا ی طولانی از اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا

جالب است بدانید که Google هنگام نوشتن توضیحات ، کمی بیشتر به کاراکترها اجازه می دهد.

بنابراین ، حتی اگر ایده آل ترین خلاصه صفحه ای را که تاکنون نوشته اید داشته باشید ، Google قصد دارد آن را کوتاه کند و به احتمال زیاد ، اگر بیش از این حد باشد ، آن را کاملاً بازنویسی کند.

توضیحات مختصر و روشن ، در عین حال جذاب و کلیدی هستند.

باید بگوییم که صحبتی از آسانی مطالب نیست.

اشتباه ۲: توضیحات متا که خیلی کوتاه هستند

توضیحات متا ی کوتاه از اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا

توضیحات متا ی کوتاه از اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا

گرچه ایجاز مهم است ، اما دلیل آن این است که شما هنوز هم باید از فضای اختصاص یافته برای جمع بندی و تبلیغ مطالب خود بیشترین استفاده را کنید.

این احتمال وجود دارد که موتورهای جستجو توضیحات متای کوتاه را به دلیل کمبود ماده و در نتیجه کیفیت مشاهده کنند.

این هم می تواند به شما در داشتن رتبه صفحه آسیب برساند و هم مطمئناً توضیحات را با محتوای انتخابی Google جایگزین می کند.

با داشتن فقط ۱۶۰ کاراکتر یا کمتر برای بازی و فراخوانی برای ادغام ، واقعاً دلیلی برای این اتفاق وجود ندارد.

اشتباه ۳: توضیحات متا با محتوای صفحه متناقض است

توضیحات متا برای خلاصه کردن صفحه ای است که با آن مرتبط هستید.

با این حال ، موارد زیادی وجود دارد که به دلیل تنبلی شما یا کم توجهی به جزئیات این موارد را در صفحه منعکس نمی کند.

در این حالت ، نه تنها توضیحات متا شما توسط موتور جستجو استفاده نمی شود ، بلکه ممکن است به شانس شما در فهرست بندی و رتبه بندی مناسب محتوای شما آسیب برساند.

برای مثال فرض کنید که مقاله ی شما درباره ی اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا است. اما توضیحات متای شما به این صورت است:

توضیحات متا با محتوای صفحه متناقض است

توضیحات متا با محتوای صفحه متناقض است

اشتباه ۴: کمبود کلمات کلیدی مرتبط

به توضیحات متا به عنوان مکانی برای گسترش عنوان صفحه وب خود فکر کنید. اگر توانایی نوشتن عنوان طولانی تر را داشته باشید (که حتی محدودیت بیشتری نسبت به توضیحات متا دارد) ،شما از کدام کلمات کلیدی استفاده می کنید؟

اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی مرتبط و موضوع کافی برای سیگنال دهی به موتورهای جستجو و مخاطب مورد نظر خود که درج شده ، توضیحات با محتوای صفحه توضیح داده شده مطابقت دارد. Google بعضی اوقات کلمات کلیدی را که به ویژه مرتبط می داند هایلایت می کند ، که این فقط شانس شما را برای توجه و درگیر شدن محتوای شما با SERP بیشتر می کند.

اشتباه ۵: تکثیر توضیحات

توضیحات تکراری متا که در چندین صفحه وب سایت ظاهر می شود ، معمولاً نتیجه تنبلی صاحب وب سایت یا برش گوشه دار صفحه است.

همه ما می دانیم که محتوای تکراری مورد پسند موتورهای جستجو نیست و همین امر در مورد توضیحات نیز صادق است. هر صفحه باید توصیف جذاب و منحصر به فرد خود را داشته باشد ، در غیر این صورت خزنده های موتور جستجو به همراه محتوایی که توضیح می دهد ،می توانند از آن عبور کنند.

بعضی اوقات توضیحات متا توسط CMS یا پلاگین به صورت خودکار تولید می شوند و سپس نادیده گرفته می شوند یا از آنها چشم پوشی می شود. با این حال ، بسیاری از پلاگین ها همچنین توصیه هایی برای رفع آنها دارند. اگر این همه آشنا به نظر می رسد ، برای بررسی و بهینه سازی بر اساس این پیشنهادات وقت بگذارید.

 

اشتباه ۶: پر کردن کلمات کلیدی

پر کردن کلمات کلیدی از اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا

پر کردن کلمات کلیدی از اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا

قرار دادن کلمات کلیدی مشابه یا کاملاً مشابه در محتوای صفحه وب ، سئو منفی است که منعکس شده است و برای توضیحات متا نیز همین مورد وجود دارد.

برای مطابقت با عنوان صفحه و به طور بالقوه URL ( ای خوب است که Google اغلب در نتیجه جستجو هایلایت می کند) ، بهتر است یک کلمه کلیدی یا عبارت اصلی را در توضیحات صفحه خود وارد کنید.

آشنایی با قابلیت domain authority از سری ویژگی های ابزار بهبود سئو MOZ

اما این روش توصیه نمی شود و اگر چندین واژه کلیدی مشابه را در یک جمله ۱۶۰ کاراکتری قرار دهید ، آشکار خواهد بود.

این احتمالاً همان اثر ناتوان کننده رتبه ای را دارد که توضیحات غیرهمتراز یا تکراری دارند.

اشتباه ۷: توضیحات متای شما خسته کننده است

همانطور که گفته شد ، توضیحات متا نقش دوگانه ای در توضیح یک صفحه وب و جذب مخاطب مورد نظر شما از طریق نتایج موتور جستجو دارند.

به بیان ساده ، توضیحات متا خسته کننده ایجاد نکنید زیرا بلافاصله جستجوگران نگاه می کنند.

به آنها دلیلی بدهید تا در سایتتان متوقف شوند ، مطالبتان را بخوانند و شاید حتی کلیک کنند تا درباره آن ها بیشتر بدانند.

به تصاویر زیر نگاه کنید، کدام یک مورد بهتری برای ” اشتباهات رایج در نوشتن توضیحات متا” است؟

توضیحات متای شما خسته کننده است

توضیحات متای شما دلنشین است

توضیحات متای شما دلنشین است

شما می دانید که از کدام یک بازدید کنید و به احتمال زیاد زمانی در وب سایتی توقف می کنید که تمایل به خرید در آن دارید.

اشتباه ۸: کنار گذاشتن دعوت به عمل

اگر می توانید محتوا و متن صفحه خود را به طور کامل توضیح دهید و هنوز فضای لازم برای افزودن فراخوان برای عمل را دارید ، باید این کار را انجام دهید.

جنجال برای آینده نگری/ یا مشتری احتمالی شما ممکن است کافی باشد تا بتواند باعث شود ، روی لینک شما به جای رقبای شما که ممکن است فاقد همان عکس العمل باشند ،کلیک کنند.

روانشناسی اساسی در استفاده از دعوت به عمل وجود دارد که به موجب آن شما مصرف کننده خود را بر روی مزایایی که برای آن ها وجود دارد متمرکز می کنید ، خطر و احتمال ریسک کردن او را به حداقل می رسانید و یا احساس فوریت برای انجام این کار را در آن ها ایجاد می کنید.

چه کسی نمی خواهد بر روی این گزینه کلیک کند : “اکنون برای یک پیشنهاد رایگان و بدون تعهد کلیک کنید!”

داشتن کلیک جستجوگرها بر روی نتیجه شما ، راهی برای نشان دادن اقتدار و توانایی شماست و می تواند منجر به بهبود موقعیت در نتایج جستجو شود.

پس سؤالی که مطرح می شود این است که چرا از هر وسیله ممکن برای بهبود شانس دریافت کلیک استفاده نمی کنید؟

اشتباه ۹: اشتباه گرفتن “توضیحات متا” با “اسنیپت ها”

توضیحات متا (کلماتی که می نویسید) و قطعه قطعه یا اسنیپت ها(کلماتی که موتورهای جستجو در SERP نمایش می دهند) یکسان نیستند.

همانطور که در بالا ذکر شد ، Google ممکن است فقط در حدود ۳۰٪ از اوقات از توضیحات متای شما استفاده کند.

شما می خواهید مطمئن باشید که هم توضیحات متای شما و هم بقیه محتوای صفحه شما برای گروه های کلیدی موضوعی و مبتنی بر قصد که می خواهید یافت شوید ، بهینه شده اند.

حتی اگر موتور جستجو از توضیحات شما استفاده نکند ، ممکن است بر قطعه نهایی نمایش داده شده تأثیر بگذارد.

انواع مختلفی از قطعه ها و بهترین روش ها برای ایجاد و بهینه سازی محتوای شما با در نظر گرفتن قطعه های برجسته وجود دارد.

اشتباه ۱۰: ننوشتن توضیحات متا به هیچ عنوان

ننوشتن توضیحات متا

ننوشتن توضیحات متا

در حال حاضر ، لازم نیست این نکته بیان شود ، اما اگر به طور سریع بسیاری از وب سایت ها را بررسی کنید نتایج حاصل از آن فقدان اساسی توضیحات متا را نشان می دهد.

شاید شما (قبل از خواندن این مطلب) شنیده باشید و باور داشته باشید که توضیحات متا اصلاً مهم نیستند و نباید اولویت بندی شوند.

امیدواریم متقاعد شوید توضیحات متا نقش مهمی در بهبود قابلیت مشاهده و بالا بردن پتانسیل کلیک محتوای وب سایت شما در موتورهای جستجو دارند.

به طور خلاصه

توضیحات متا هنوز هم مهم هستند.

آنها نقش مهمی در کمک به شما دارند که هم قابلیت جستجوی ارگانیک خود را بهبود ببخشید و هم بازدید بیشتری از وب سایت تان دریافت کنید.

همانند سایر موارد SEO ، بهترین روشهای ساده نیز وجود دارد که می توانید برای به حداکثر رساندن تأثیر آنها دنبال کنید.

کمی توجه به جزئیات می تواند کمک زیادی به شما کند و شاید چندین مخاطب را از بین هجمه سایت های پر سر و صدا بدزدد و توجه آنها را به وب سایت شما جلب کند.

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *